בדיקת רעש לדירה לפני קנייה

בדיקת רעש לדירה לפני קנייה

דמיינו שאתם עוברים לדירה חדשה או לבית חדש. התכוננתם זמן רב לקראת המעבר והשקעתם מאמצים רבים מספור. אתם מתרגשים מאוד ומייחלים לרגע שבו תזכו סוף-סוף לגור במקום החדש שלכם. כבר נכנסתם, פרקתם את הציוד, סדרתם את הריהוט, ואז אתם מגלים – הסביבה רועשת וזה מורגש היטב בתוך הבית. זהו מצב מטריד במיוחד – לא נעים, לא רגוע ורחוק מאידיאלי. מה עושים עכשיו?

לקנות בית שקט – בשקט

כשליש מהקריאות למשטרת ישראל נובעות מתלונות בנושאי רעש. הסיבה העיקרית לכך היא שהסטנדרטים בארץ בכל הקשור לרמת האקוסטיקה ולבידוד רעשים בבנייני מגורים ובבתים פרטיים נחשבים לנמוכים מאוד ביחס לשאר העולם, והקבלנים בונים את הבניינים והבתים בארץ בהתאם לסטנדרטים נמוכים אלו. התוצאה היא שאנשים סובלים מרעשים בזמן שהם שוהים בתוך המקדש הפרטי שלהם – הבית שלהם. הדבר מפריע לישון, ללמוד, לאכול, לראות טלוויזיה, לדבר, להתרכז ולבצע אינספור פעולות, וכמובן שגם שקט נפשי הרבה יותר קשה להשיג כאשר קיימת בעיה אקוסטית בבית. 

ההשלכות האקוסטיות מתחלקות ל-2:

  • רעשים מחוץ למבנה ומתוך המבנה, כמו למשל כביש סואן, רעשים מהרחוב, נסיעת משאיות, מסדרון רועש, חתולים מייללים, שכנים שצופים בטלוויזיה בווליום גבוה או מאזינים למוזיקה רועשת – ועוד. בעיות אלו נובעות כתוצאה משימוש בחומרים זולים במהלך הבנייה, שאינם מספקים בידוד איכותי מפני רעשים.
  • הדהוד מתמשך בתוך הבית וגלי קול שמתרוצצים מקיר לקיר. זאת כתוצאה מתכנון ליקוי של האדריכל או מעצב הפנים או מתוך בעיה שורשית ועמוקה יותר בתכנון, כגון התעלמות מהצורך בתכנון וייעוץ אקוסטי במהלך התכנון האדריכלי.

סוף מעשה במחשבה תחילה

דרך הפעולה החכמה ביותר להימנעות ממצבים אלו היא לבצע בדק בית מבעוד מועד – ועוד לפני שנכנסים לדירה או לבית החדש. פגשנו במרוצת השנים לא מעט מקרים של דיירים שנכנסו לדירה חדשה שרכשו, גילו שקיימת בעיה אקוסטית ממשית – והחליטו למכור אותה בו-במקום ולחפש מקום שקט יותר. מדידה אקוסטית תספק לכם מידע חשוב בנוגע למצב האקוסטי של הדירה, כך שתוכלו לקבל החלטה מושכלת ולא לרכוש חתול בשק. יתרה מכך, במידה ויתברר שיש צורך לבצע בידוד אקוסטי, כמו למשל באמצעות עיבוי קיר, צמצום הד או התקנת דלת אקוסטית או חלון אקוסטי, תוכלו לדעת גם כיצד ניתן לפתור את הבעיה ולא פחות חשוב מכך – מהי עלות הפתרון.

שירות מדידה אקוסטית

כאשר אנו מגיעים לבית על מנת לבצע בדיקה אקוסטית, בין אם מדובר בבית חדש או בבית ותיק, אנחנו מבצעים שני סוגי מדידות בפועל:

מדידות רעש – מדידת עוצמת הרעש הזולג לתוך החלל או מחוצה לו. במהלך הבדיקה נבין מהם מקורות זליגת הרעש ובאיזה סוג רעש מדובר, אילו תדרים זולגים ומהו כושר בידוד הרעשים של החלל.
מדידת אקוסטיקה פנימית – מדידת הנתונים האקוסטיים של החלל לצורכי תכנון ובקרת איכות. בין היתר ימדדו: מידת ההד ואורך זמן ההדהוד הקיים בחלל, רמת לחץ הקול בכל התדרים, אחוז עיוות כללי של גלי הקול, פזות – ועוד.

הפתרון האידיאלי עבורכם

באמצעות המדידות האקוסטיות הללו, ובעזרת ניסיון עשיר בתחום האקוסטיקה ובקרת הרעשים, צוות המומחים שלנו יתכנן עבורכם פתרון אקוסטי מיטבי ואידיאלי, לרבות בחירת החומרים המתאימים והדרך ליישם אותם בחלל. מדובר בפתרון אישי לחלוטין, המותאם לנתונים האקוסטיים שנמדדו, לעוצמת ומקור זליגת הרעש ולגודל ומבנה החלל. 

כך תוכלו להיכנס בשקט לבית החדש, וחשוב מכך – גם לחיות ולהתקיים בו בשקט ובשלווה.

כחלק מבדיקת הדירה לפני הקניה, מתבצעת מדידה אקוסטית למיפוי רעשים ותדרים

לחץ כאן על מנת ללמוד עוד: